Ny mobil eller inte...det är frågan!

Japp, återigen dog min mobil (andra mobilen på ett år) men jag har (som tur är) en extra "skräpmobil" som jag kunde peta in kortet i så att jag i alla fall inte är helt "offline".

- Fy faan vad man är beroende av mobiltelefonen! Det r nästan sjukt!

I alla fall så synkade jag bara upp mobilen med Basota.com för att få tillbaka alla mina kontakter så efter fem minuter (när jag fått lite batteri i "skräpmobilen" så det gick att ringa igen) var jag "Redy-2-go". Dock måste jag köpa en ny telefon (igen) så nu börjar det kännas som att frågorna är följande;

1. Ska man satsa på en bra modell med en bra kamera och ett stort minneskort?
2. Eller: en billigare modell som inte är så cool men som gör "mindre ont" i plånboken om den går sönder?
3. Ska jag helt strunta i att köpa en ny mobil och köra på "skräpmobilen"?

Sen är jag dokumenterat "prylbög" (fråga min kille som ledsnar på att jag dreglar som ett pucko över min nya bärbara mini-pc som ska med på resan till Japan) så en annna fråga som automatiskt kommer upp är givetvis;

: Kan jag leva med "skräpmobilen" fast den inte matchar mina andra teknsika prylar? (Ja, det är verkligen ett i-landsproblem av stora mått ;-)).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0