Brand Day Conference

Brand Day är ett nyutvecklat konferenskoncept med inriktning på varumärkestänkande, design, inredning, trendanalys och omvärldsbevakning.

"Vi ville skapa ett konferenskoncept där varumärket står i centrum", säger Michael Nilsson, Heart Director på Manifesto, som har utvecklat konceptet. "Som design- och varumärkeskonsulter har vi kunnat konstatera att läpparna rör sig snabbare än fötterna på det här området. Det återstår med andra ord en hel del att göra innan varumärkestänkandet är en integrerad del av de flesta svenska organisationer. Brand Day ger oss möjlighet att inspirera och vägleda företag på den långa resan från ett trademark till ett brand."

Brand Day finns i två varianter: ReadyMade och TailorMade. Du väljer själv om du vill ha en hel eller halv dag, och vilket tema just din varumärkesdag ska ha. Det finns en rad olika koncept att välja på, t.ex. Branding 2.0, Det interna varumärket, Trend Management, The Name Game och Inredning som identitetsbygge.

Konceptets webbplats: www.brandday.se
Manifestos webbplats: www.manifesto.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0