Utbildningsdag i sociala media som gör DIG till ett proffs!


Den 16e april kommer Witty Utbildning att ha en training day i Sociala Media!


Förmiddagen Sociala Media "Baskurs" och eftermiddag Sociala Media Proffessional kurs med en social nätverkslunch emellan. Utbildningsdagen innebär i korthet att du går in med ett block och går ut med en karta! Övningar blandas med föreläsningar och diskussioner för att uppnå maximal effekt av din investering av tid och engagemang!

Under kursdagen kommer du bl.a att lära dig; 
- Hur de olika kanalerna inom sociala media fungerar
- Vilka kanaler som kan användas till vad
- Hur du kommunicerar i de olika kanalerna
- Skapa en strategi för sociala media
- Budgetering för insatser i sociala media och ROI
- Mätbarhet och uppföljning av aktiviteterna
- En massa "best practice case" att dra lärdom av
- Nätverkande med de andra deltagarna
...Och mycket mer!


Vi kör nu en drive där du får heldagen för 5000 SEK per head OM du bokar innan den 7 April, därefter kommer det ordinarie priset av 4.500 SEK per föreläsningsdel att gälla dvs 9000 SEK för en heldag. 

Kurserna leds av våra eminenta (och mycket kompetenta) utbildare Jacqueline Kothbauer och Ulrik Zielfelt som bl.a höll kurser under www.imcstockholm.com för Witty Utbildnings räkning.

För mer information om de bägge kurserna (Social Media Baisc & Social Media Pro): www.witty.se/utbildning

Vill du boka nu?


Maila mig: [email protected]


Pressrelease: Dialogen i Sociala Medier innebär både möjligheter och risker för företag

Enligt rapporten Förtroendebarometern (Medieakademin) använder varannan svensk sociala medier på olika sätt. Många företag och organisationer använder också sociala medier för att kommunicera med sina målgrupper, eftersom det ofta är ett snabbt och enkelt sätt att nå fram och skapa en dialog. Det saknas dock kunskap om hur man kommunicerar proffessionellt i de olika kanalerna, vilka kanaler som ska användas till vad och ofta också analys kring vad det är man vill uppnå med sin marknadsföring. Detta skapar lätt problem i form av kritik gentemot varumärket, diskussion man inte vet hur man ska tackla och oönskade effekter av PR och marknadsföringsarbetet.



- Många upplever att de förlorar kontrollen över sitt varumärke i sociala medier, säger Kim Lehult, CEO för Witty. Men i själva verket handlar det om att de hamnar utanför diskussionen för att de inte vet hur de ska agera. I de sociala medierna sker hela tiden ett kunskaps- och åsiktsutbyte och i den dialogen finns i själva verket stora möjligheter för företag att ta del av och lära sig vad konsumenterna tycker.

- Marknadschefer behöver konkreta råd och har inte tid att sätta sig in i alla detaljer kring hur sociala medier fungerar, säger Kim vidare. På 3 timmar lär vi dem hur de ska använda sig av sociala media på det mest effektiva sättet för sin marknadsföring men också hur de ska återta kontrollen över sitt varumärke.

Marknadsföring i sociala medier är komplext och utbudet av information om ämnet skapar ofta mer förvirring än kunskap. Genom 3-timmars intensivkurser, där deltagarna går in med ett block och kommer ut med en karta, ger Wittys utbildningar kunskapen om de viktigaste sociala kanalerna i komprimerad, konkret form för att deltagarna ska kunna applicera den direkt i sin vardag och säkerställa att närvaron i sociala kanaler stödjer företagets målsättningar.

-

Witty erbjuder för närvarande två intensivkurser för företag som vill öka sin kompetens inom sociala medier. De två kurserna ”Social Media Basics” och ”Social Media Pro” är två 3-timmarsskurser som ges i Wittys lokaler på Norrlandsgatan 12 i Stockholm. Witty erbjuder också företagsanpassade utbildningar. För mer information: www.witty.se/utbildning/

-

Witty är en onlinebyrå som erbjuder fullservice inom onlinemarknadsföring. Vi kan hjälpa dig med allt från strategi och utbildning till produktion och online-medieköp. För mer information om vårt erbjudande: www.witty.se


The art of writing something worth reading

One of my favourite quotes is: "Either write something worth reading or do somehting worth writing about." (Benjamin Franklin)


The first question here is: do I really want to do something worth writing about considering the medialandscape today? Do I really want to be "out there" in someones eye to be validated on a single event or something someone else has chosen to write? Would you?


Doing something worth writing about is not to preffer. I think it's always better to do things that makes people happy in one way or another. Do things that makes people feel they got something more than just a service or an idea. It is truly challenging but I beleive that it is possible to do even though it takes a lot of work. And it also takes simple things: like saying "Thank You" when someone helps you out with something or "I am sorry" when you have to learn from your mistakes the hard way.


The second question is: do I really have the ability to write something worth reading and do I honestly have the energy to produce that every day? Or how often should I produce something valuable for the people reading the stuff I write and post here, on Twitter, on Facebook or somewhere else. The art of writing something worth reading should also be something that everyone who is writing about something should always care about - is this really something worth writing about? Will I hurt someone? Will I make someone happy? Am I being honest or cruel?


The art of writing something worth reading must be dependent on the value for the person who reads the writing. And how do we mesure that? Amount of retweets? Amount of blogreaders? Or the actual effect the words we write have on the people reading what we write? I beleive it is the effect. It doesnt really matter if you make a person happy, sad or angry as long as they feel something when they read what you write. It doesnt matter if you have an audience of 1 or 2 or 100 reading - the importance lays in the effect your words has on the people following you.


Did you make someone happy today?


Thinking 2 much? Get a dog!

You know when you are thinking too much when you don't produce anything.
And you know that you are thinking less than you should when you produce a lot and don't have the time to think.
For a few weeks now I have been buzy as crazy with Witty Education (www.witty.se/utbildning/) and Affiliatemarketingconference (www.imcstockholm.com) and now I finally see that everything is coming together!

It's truly lovely to be an entrepreneur and see your babies (ideas and thoughts) become real! I have 3 companies and 5 jobs (inkluding the "job" as a mother of 3). Its fun, hysterical, challenging and crazy! But I wouldn't change it for anything - I feel so amazingly blessed to be able to work with the things I love the most. And I keep telleing everybody I know they should dare to do it to!
Sure, at times I worry about economy, about things that can go wrong, I tend to forget to eat lunch (and loose too much weight) but most of the time I feel full of energy and joy! But also, the downside, whenyou'r ill noone is covering up for you...and that is stressful. This is where my dog gives me time to be and not to think or do: he can't wait to go out for a walk. He makes me rethink and take a break. He forces me to enjoy the moment: a run through the snow, throwing sticks and snowballs, meeting other dogs and talking to strangers like they are long time friends (dogpeople are fantastic!).
My message is: if you tend to think or do 2 much: get a dog!
Hugs,
Kim

How 2 Utbildningar i Sociala Media

Witty har lanserat Witty Education på www.witty.se/utbildning/
Kurserna är på svenska och hålls i första hand på Norrlandsgatan 12 i Stockholm.
Kurser (uppdateras kontinuerligt på webbplatsen):

Social Media Basics - daily business

Hur kan ditt företag använda sig av sociala media i er dagliga verksamhet? Kursen vänder sig till dig som vill lära dig mer om hur du kan använda de olika kanalerna i sociala media i din dagliga marknadsföring och verksmhet. De olika webbkanalerna: Företagsbloggen, Twitter, Facebook och andra communitys och sociala media. Intranätet: hur kan du använda företagets intranät och göra det till en community för företaget? Kundklubben/Kundtidningen: Skapa en levande och aktiv kundklubb/kundtidning. Webbplatsen: hur du kan använda din webbplats som en plattform och förlängning av ditt företags kommunikation. Jacqueline presenterar case både från Sverige och andra länder som du kan använda dig av i din verksamhet.

Pris: 4.500 SEK (ex. moms) per deltagare

Föreläsare: Jacqueline Kothbauer

 

Social Media Professional – how to build a strategy for Social Media

Varför behöver jag en strategi för mitt företags arbete i sociala media? Hur lägger jag upp en strategi och hur följer jag upp den? Arbetsmodellen. Hur hämtar du hem investeringen i sociala media? Hur sätter man mål i linje med företagets övergripande strategi för sociala media? Mätbarhet: vilka verktyg finns och hur sätter man nyckeltal på aktiviteter i sociala media? Taktiker: vilka taktiker finns och vilka fungerar? Gå in med ett blankt papper och gå ut med en karta över din strategi för sociala media!

Pris: 4.500 SEK (ex. moms) per deltagare

Föreläsare: Ulrik Zielfelt

 

Become a proffessional writer – writing for the webb

Hur skriver man på ett professionellt sätt? Lär dig knepen! Teori: så här gör du när du lägger upp din text: disposition, faktagranskning, rubriker, ingresser. Vilken ton ska du använda?  Vad passar ditt varumärke? Att skriva olika texter för olika kanaler te.x. Webbplatsen, Företagsbloggen, Twitter och andra sociala media. Praktiska skrivövningningar ingår under kursdagen!

Pris: 4.500 SEK (ex. moms) per deltagare

Föreläsare: Jacqueline Kothbauer

 

Kundklubben

Hur lägger jag upp en strategi för mitt företags arbete med kundklubben/kundtidningen och hur följer jag upp den? Definitioner: Vad är skillnaden mellan Kundklubb vs. Community? Engagemang vs. Innehåll. Engagemangsskapande aktiviteter: Hur gör du för att få dina kunder att bli aktiva ambassadörer för ditt varumärke? Skapa säljtillfällen: hur får du dina besökare att bli engagerade säljare för ditt varumärke och hur skapar du säljtillfällen i din strategi för kundklubben. Köpstöd: hur väljer man system för kundklubben och vad ska man tänka på? 

Pris: 4.500 SEK (ex. moms) per deltagare

Föreläsare: Jacqueline Kothbauer

 

Kurschema:

Veckodag

Datum

9.00-12.00

13.00-15.00

Torsdag

18-mar

Social Media Basics

Social Media Pro

Torsdag

25-mar

SocialMedia Pro*

Writing for the Web*

Onsdag

31-mar

SEO Basics

Writing for the Web

Fredag

16-apr

Social Media Basics

Social Media Pro

Fredag

23-apr

Social Media Basics

Social Media Pro

Fredag

30-apr

PR i sociala media

 

Fredag

07-maj

Social Media Basics

Social Media Pro

Tisdag

11-maj

Kundklubben

 

Fredag

21-maj

SEO Basics

Writing for the Web

ps. För att få 20 % rabatt på kurserna (900 SEK), maila mig direkt på Kim (at) Witty.se och ange Techiegirl i ämnesraden ;-) ds.

RSS 2.0