Säg vad du vill så att andra förstår

Att skriva en copy är rätt enkelt men att skriva bra copy är svårt för att det ska vara så enkelt som möjligt. Det är bara att se på sig själv. Inläggen tenderar att bli för långa så att ingen orkar läsa dem alternativt snärjer man in sig i långa sidouvikningar så att ingen hänger med i det man pratade om från början.

Nyckeln till att skapa framgångsrik copy på sin blogg, för sin företagspresentation eller faktiskt också för sitt CV är att fokusera på kärnan i det man vill säga. Nedan kommer tre tips från Chris Dessi (saxat från hans blogg) som kan vara värda att spara och ta fram varenda gång man sitter i en situation där man börjar gräva ner sig i detaljerna istället för i budskapet:

Here are three tips to streamline your message, according to Chris Dessi

1. Tell people who you are or what you do
2. Say what you mean, and mean what you say
3. Consistency matters

Kommentarer
Postat av: Klara

1. Tell people who you are or what you do.

Nåja, jag jobbar som en liten gnutt utan att höra av mig till mina vänner.

2. Say what you mean, and mean what you say.

Jag älskar mina vänner men är för utpumpad för att säga hej, med risk för att få stora pekfingret angående ämnet att jobba för mycket och tänka på sig själv för lite.

3. Consistency matters.

Med följd av att mina vänner undrar om jag redan gått och dött eller bara gått under jorden...

Svar: Ja... ?



Kram från en lika förvirrad vän ;0)

2008-11-02 @ 16:05:15
URL: http://kristallklara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0