Explorer 8 ska spöa Firefox

"Internet Explorer 8 finns nu i en kraftigt omarbetad betaversion där Microsoft på en rad punkter visat var skåpet ska stå. Bland nyheterna märks möjlighet att hindra sökmotorer att avslöja personlig information." skriver IDG idag

Explorer 8 är än så länge en Beta men det känns ändå lite spännande att Microsoft satsar hårt på att förbättra Explorer som fått ganska mycket kritik.

"Internet Explorer 8 finns nu i en kraftigt omarbetad betaversion där Microsoft på en rad punkter visat var skåpet ska stå. Bland nyheterna märks möjlighet att hindra sökmotorer att avslöja personlig information." skriver de fortsatt.

Detta kan också vara intressant med tanke på alla cookies som översvämmar nätet från både annonsföretag och andra. Det finns naturligtvis både för och nackdelar med cookies men det är ändå intressant att se hur måga som kommer att använda sig av den här funktionen när de surfar och hur det kommer att påverka annonsaffärerna på nätet.

Läs hela artikeln här

Kimberly

Kommentarer
Postat av: Madelene

ja jag tycker verkligen att det ärpå tiden att explorer fixat till sig! de andra är mycket snyggare och snabbare!

2008-08-28 @ 19:43:58
URL: http://mjukvarelse.blogg.se/
Postat av: Madelene

Ja, här är det stressig. Jag gillar det.. så länge jag hinner med det jag ska :D

2008-08-29 @ 11:07:54
URL: http://http:/mjukvarelse.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0