Nyheter för Wii

Nyheter från spelmässan för bla. Wii skriver IDG om:

"Den kanske största nyheten från Nintendo var ett nytt tillbehör till Wii remoten, en liten kubikformad pryl som heter Motion plus och fästes på Wii-kontrollen. 

- Med Motion plus blir känsligheten mycket större, spelet känner av dina rörelser mycket mer detaljerat. Det skapar helt nya möjligheter för utvecklarna, sa Nintendos USA-chef Reginald Fils-Aime. 

Tillsammans med Motion plus-kontrollen kommer också en uppföljare till Wii Sports, Wii Sport resorts. Båda kommer våren 09. "

Kan bli ganska spännande spel med andra ord. Själv har jag köat för ett Wii Fitness hur länge som helst. Missade lanseringen och sen har det varit slut på lager så till sist gav jag upp och väntar nu på ett trevligt samtal från Game där de säger att mitt spel har kommit in...

I ett tidigare inlägg har jag också skrivit om Motion plus

Kimberly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0