Dissa kompisar på Facebook

Burger King och byrån Crispin Porter + Bogusky står för årets smartaste reklamkupp. I Facebook-applikationen Whopper Sacrifice erbjuds folk en Whopper om de tar bort tio av sina Facebookvänner. Ett offer som går ut på "news feeden" på Facebook. Whopper Sacrifice har fått global uppmärksamhet trots att det bara fungerar i USA.

Lite för grymt, anser Facebook. Enligt bloggen Inside Facebook diskuterar Facebook med Burger King om att ändra Whopper Sacrifice så att vänoffret inte hamnar i "news feed".


"Vi uppmuntrar kreativitet hos varumärken som använder Facebook men vi måste försäkra oss om att applikationen följer användarnas förväntningar om integritet", säger en talesperson på Facebook.

Själv tycker jag att det är en störtskön idé! Men ni som läser min blogg vet att jag inte är ngt större fan av Facebook. Anledningen? Vem fan har tid att sitta hela dagarna o uppdatera vad de gör i kortform? Vem orkar läsa kommentarerna o bry sig? Skicka quiz? Flest vänner online när de dör vinner (inte).

Well, nu är det snart helg och jag ska träffa mina kompisar IRL. Gör det du med :-)

Ha en skön helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0