How 2 Utbildningar i Sociala Media
Social Media Basics - daily business
Hur kan ditt företag använda sig av sociala media i er dagliga verksamhet? Kursen vänder sig till dig som vill lära dig mer om hur du kan använda de olika kanalerna i sociala media i din dagliga marknadsföring och verksmhet. De olika webbkanalerna: Företagsbloggen, Twitter, Facebook och andra communitys och sociala media. Intranätet: hur kan du använda företagets intranät och göra det till en community för företaget? Kundklubben/Kundtidningen: Skapa en levande och aktiv kundklubb/kundtidning. Webbplatsen: hur du kan använda din webbplats som en plattform och förlängning av ditt företags kommunikation. Jacqueline presenterar case både från Sverige och andra länder som du kan använda dig av i din verksamhet.
Pris: 4.500 SEK (ex. moms) per deltagare
Föreläsare: Jacqueline Kothbauer
Social Media Professional – how to build a strategy for Social Media
Varför behöver jag en strategi för mitt företags arbete i sociala media? Hur lägger jag upp en strategi och hur följer jag upp den? Arbetsmodellen. Hur hämtar du hem investeringen i sociala media? Hur sätter man mål i linje med företagets övergripande strategi för sociala media? Mätbarhet: vilka verktyg finns och hur sätter man nyckeltal på aktiviteter i sociala media? Taktiker: vilka taktiker finns och vilka fungerar? Gå in med ett blankt papper och gå ut med en karta över din strategi för sociala media!
Pris: 4.500 SEK (ex. moms) per deltagare
Föreläsare: Ulrik Zielfelt
Become a proffessional writer – writing for the webb
Hur skriver man på ett professionellt sätt? Lär dig knepen! Teori: så här gör du när du lägger upp din text: disposition, faktagranskning, rubriker, ingresser. Vilken ton ska du använda? Vad passar ditt varumärke? Att skriva olika texter för olika kanaler te.x. Webbplatsen, Företagsbloggen, Twitter och andra sociala media. Praktiska skrivövningningar ingår under kursdagen!
Pris: 4.500 SEK (ex. moms) per deltagare
Föreläsare: Jacqueline Kothbauer
Kundklubben
Hur lägger jag upp en strategi för mitt företags arbete med kundklubben/kundtidningen och hur följer jag upp den? Definitioner: Vad är skillnaden mellan Kundklubb vs. Community? Engagemang vs. Innehåll. Engagemangsskapande aktiviteter: Hur gör du för att få dina kunder att bli aktiva ambassadörer för ditt varumärke? Skapa säljtillfällen: hur får du dina besökare att bli engagerade säljare för ditt varumärke och hur skapar du säljtillfällen i din strategi för kundklubben. Köpstöd: hur väljer man system för kundklubben och vad ska man tänka på?
Pris: 4.500 SEK (ex. moms) per deltagare
Föreläsare: Jacqueline Kothbauer
Kurschema:
Veckodag |
Datum |
9.00-12.00 |
13.00-15.00 |
Torsdag |
18-mar |
Social Media Basics |
Social Media Pro |
Torsdag |
25-mar |
SocialMedia Pro* |
Writing for the Web* |
Onsdag |
31-mar |
SEO Basics |
Writing for the Web |
Fredag |
16-apr |
Social Media Basics |
Social Media Pro |
Fredag |
23-apr |
Social Media Basics |
Social Media Pro |
Fredag |
30-apr |
PR i sociala media |
|
Fredag |
07-maj |
Social Media Basics |
Social Media Pro |
Tisdag |
11-maj |
Kundklubben |
|
Fredag |
21-maj |
SEO Basics |
Writing for the Web |