How 2 Utbildningar i Sociala Media

Witty har lanserat Witty Education på www.witty.se/utbildning/
Kurserna är på svenska och hålls i första hand på Norrlandsgatan 12 i Stockholm.
Kurser (uppdateras kontinuerligt på webbplatsen):

Social Media Basics - daily business

Hur kan ditt företag använda sig av sociala media i er dagliga verksamhet? Kursen vänder sig till dig som vill lära dig mer om hur du kan använda de olika kanalerna i sociala media i din dagliga marknadsföring och verksmhet. De olika webbkanalerna: Företagsbloggen, Twitter, Facebook och andra communitys och sociala media. Intranätet: hur kan du använda företagets intranät och göra det till en community för företaget? Kundklubben/Kundtidningen: Skapa en levande och aktiv kundklubb/kundtidning. Webbplatsen: hur du kan använda din webbplats som en plattform och förlängning av ditt företags kommunikation. Jacqueline presenterar case både från Sverige och andra länder som du kan använda dig av i din verksamhet.

Pris: 4.500 SEK (ex. moms) per deltagare

Föreläsare: Jacqueline Kothbauer

 

Social Media Professional – how to build a strategy for Social Media

Varför behöver jag en strategi för mitt företags arbete i sociala media? Hur lägger jag upp en strategi och hur följer jag upp den? Arbetsmodellen. Hur hämtar du hem investeringen i sociala media? Hur sätter man mål i linje med företagets övergripande strategi för sociala media? Mätbarhet: vilka verktyg finns och hur sätter man nyckeltal på aktiviteter i sociala media? Taktiker: vilka taktiker finns och vilka fungerar? Gå in med ett blankt papper och gå ut med en karta över din strategi för sociala media!

Pris: 4.500 SEK (ex. moms) per deltagare

Föreläsare: Ulrik Zielfelt

 

Become a proffessional writer – writing for the webb

Hur skriver man på ett professionellt sätt? Lär dig knepen! Teori: så här gör du när du lägger upp din text: disposition, faktagranskning, rubriker, ingresser. Vilken ton ska du använda?  Vad passar ditt varumärke? Att skriva olika texter för olika kanaler te.x. Webbplatsen, Företagsbloggen, Twitter och andra sociala media. Praktiska skrivövningningar ingår under kursdagen!

Pris: 4.500 SEK (ex. moms) per deltagare

Föreläsare: Jacqueline Kothbauer

 

Kundklubben

Hur lägger jag upp en strategi för mitt företags arbete med kundklubben/kundtidningen och hur följer jag upp den? Definitioner: Vad är skillnaden mellan Kundklubb vs. Community? Engagemang vs. Innehåll. Engagemangsskapande aktiviteter: Hur gör du för att få dina kunder att bli aktiva ambassadörer för ditt varumärke? Skapa säljtillfällen: hur får du dina besökare att bli engagerade säljare för ditt varumärke och hur skapar du säljtillfällen i din strategi för kundklubben. Köpstöd: hur väljer man system för kundklubben och vad ska man tänka på? 

Pris: 4.500 SEK (ex. moms) per deltagare

Föreläsare: Jacqueline Kothbauer

 

Kurschema:

Veckodag

Datum

9.00-12.00

13.00-15.00

Torsdag

18-mar

Social Media Basics

Social Media Pro

Torsdag

25-mar

SocialMedia Pro*

Writing for the Web*

Onsdag

31-mar

SEO Basics

Writing for the Web

Fredag

16-apr

Social Media Basics

Social Media Pro

Fredag

23-apr

Social Media Basics

Social Media Pro

Fredag

30-apr

PR i sociala media

 

Fredag

07-maj

Social Media Basics

Social Media Pro

Tisdag

11-maj

Kundklubben

 

Fredag

21-maj

SEO Basics

Writing for the Web

ps. För att få 20 % rabatt på kurserna (900 SEK), maila mig direkt på Kim (at) Witty.se och ange Techiegirl i ämnesraden ;-) ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0